Informació per a les persones afectades pels darrers incendis forestals

Divendres, 29 de juliol de 2022

Els darrers incendis forestals han provocat danys tant personals com en habitatges com en vehicles i en estris personals.

Si heu patit danys personals i/o materials, des de l’Agència Catalana del Consum us recomanem el següent:

Per danys personals

En el cas que hagueu participat en l’extinció de l’incendi i hagueu patit danys personals (ferides) podeu reclamar una indemnització per aquests danys personals al Consorci de Compensació d'Assegurances.

Per danys en els béns (habitatge, vehicles, etc.)

1r. Comproveu quines assegurances teniu contractades (de la llar, del vehicle, etc.) i si cobreixen els danys causats.
Tingueu en compte que només tindreu dret a indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment en què es van produir els danys (data de l’incendi).

2n. Si la vostra pòlissa d'assegurança cobreix els béns danyats, cal que comuniqueu els fets a l'entitat asseguradora dins el termini de 7 dies naturals a partir del moment en què us n'heu assabentat -excepte que la pòlissa estableixi un termini superior-. És recomanable que informeu del sinistre per algun mitjà que en deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant un número de referència).

Per talls de subministrament (llum, telèfon, etc.)

1r. En cas que encara no us hagin restablert adequadament algun servei, contacteu amb la vostra companyia (elèctrica, d'aigua, de telèfon, etc.) a través dels seus canals d'atenció al client.

Reviseu bé les factures perquè podríeu tenir dret que us descomptin el temps que hàgiu estat sense servei. Si cal, reclameu a l'empresa contractada.

2n. Si teniu contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc –amb múltiples riscos i garanties cobertes– comproveu si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament (si heu sofert alhora talls de subministrament i danys en béns, i ambdós estan coberts per la mateixa asseguradora, especifiqueu-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre).

En cas que la companyia d’assegurances o l'empresa subministradora no atengui la vostra reclamació, podeu reclamar davant el servei públic de consum del vostre municipi o comarca, o bé a mitjançant el nostre formulari.

També podeu demanar assessorament a una associació de consumidors.

Darrera actualització: 29.07.2022 | 09:27